Emily is geboren in Australië, maar woont en werkt sinds 2017 in Berlijn. Haar praktijk is veelzijdig: van etsen tot keramiek en van schilderijen tot monotypes. Met een achtergrond als handelaar in zeldzame boeken heeft Emily een encyclopedische benadering van kunst maken – met invloeden uit de geschiedenis van ornament, visionaire kunst en wetenschappelijke magische teksten. Haar werk richt zich voornamelijk op afbeeldingen van oudere vrouwen door de geschiedenis heen, en haar praktijk is als een vorm van verlossing voor de achtergestelde oudere vrouwenfiguur. Een interesse in magie en spiritualiteit ligt ten grondslag aan veel van Emily’s werk, waarbij afbeeldingen van heksen tijdens de Duitse Renaissance en het ‘spirit-board’ als een communicatiemethode Emily’s wetenschappelijke achtergrond illustreren met een mystieke draai.
Emily runt Big Ego Books met Raquel Caballero sinds 2015 en was co-redacteur van DUKE Magazine, een kunstenaarstijdschrift dat zich richt op Australische kunstenaars en zuinigheidscultuur tussen 2005-2009. Ze werd geselecteerd als deelnemer voor het Goldrausch Künstlerinnen Projekt 2020. Recente solotentoonstellingen had zij onder meer bij Jobcenter Aufgelande Orte Psychic Places, Galerie Wedding (2021), The Machine Elves’ Shoes, Sonneundsolche, Düsseldorf (2021) en ze deed mee aan groepstentoonstellingen als Existing Other – The Future of Coëxistentie in Savannah Center for Contemporary Art, Ghana (2022) en Aliens are Temporary in Kunstraum Kreuzberg, Berlijn. Emily’s werk is tentoongesteld in het Hans Arp Museum (Rolandseck, DE), Museum of Contemporary Art (Sydney, AU) Zitadelle Spandau Museum (Berlijn, DE) Sim Smith Gallery (Londen, GB) Te Uru Waitakere Contemporary Gallery (Auckland, NZ) en Monopol Galerie (Warschau, PL).