:
NB: Vanwege de COVID-19 maatregelen kunnen openingsdata van deze tentoonstelling veranderen.
Er zijn vier werken te zien. Super Taboo (2015), een twee-kanaalse verfiulming van een pornografische publicatie met dezelfde titel, waarin fantasie en erotiek worden behandelt met illegaliteit en beperking als invalshoeken. In The Glamorous Boys of Tang (2018) presenteert Su een reconstructie van een film uit 1985 die werd geschreven door prominent dichter en screenwriter Chui Kang-Chien – a homoerotische fantasie die beweegt over de grenzen van gender en subculturen in Taiwan’s diverse samenleving. Het nieuwste werk, gecoproduceerd door 1646, is The Women’s Revenge, een vijfkanaals video installatie, samen met een print die geïnspireerd is op 80s cult-film bioscoopposters uit Su’s levendige jeugdherinneringen.
Su’s werken zijn gericht op Taiwanese geschiedenis, herinnering, herverbeelding en overtreding. The Cinema of Séance behandelt taboes uit het verleden en het heden, en onderzoekt de werking van onderdrukking en bevrijding die verbonden is aan de zeden van de samenleving op het eiland.
Een paar jaar voordat de staat van beleg in Taiwan, afgedwongen door de Kuomintang (ook bekend als de Chinese Nationalistische Partij), werd opgedoekt eind jaren tachtig, verscheen er in Taiwan in die periode bijvoorbeeld een feministisch cult-genre van wraakfilms met vrouwelijke hoofdfiguren op wraakpad tegen een onderdrukkende samenleving. Deze films boden een uitlaatklep voor de verlangens en seksuele onderdrukking onder het juk van de overheid , maar luidden ook het begin de periode van immense transformatie van het land in.
Su Hui-Yu onderzoekt de grenzen het lichaam, seksualiteit, maar ook de verwikkeling van sociaal-politiek gedrag met verbod en ontzegging. De kunstenaar bouwt aan de mogelijkheid om geschiedenis te herzien en bij te vallen met zijn reflectieve kunstenaarspraktijk, het ‘re-shooten’ van Taiwan’s experimentele cinema. En als inspiratiebron voor Su’s eigen The Women’s Revenge, waarin de kunstenaar ook zelf speelt en meedoet aan de wraakacties, worden de ‘black movies’ in een hedendaagse context geplaatst.
The Cinema of Séance, als titel, is geïnspireerd op Julian Ross zijn essay over Su’s werk, Midnight Séance, en suggereert dat het eerbetoon aan de vergeten spoken uit de filmgeschiedenis is om deze weer tot leven te wekken. Met film-effecten en extreem geweld brengt Su deze cultfilms tot leven in de installaties.
1646 is ook blij om aan te kondigen dat Su van mei tot juli als artist-in-residence bij 1646 zal werken. Daarnaast was Su’s film Women’s Revenge deel van het “IFFR Ammodo Tiger Short Competition 2021” en wordt in juni (tijdens zijn residency bij 1646) een performance gepresenteerd als deel van het Art Directions program van het IFFR. (Deze plannen zijn onderhevig aan mogelijke veranderingen afhankelijk van de nationale maatregelen m.b.t. Covid-19)
The Cinema of Séance bevat thema’s en beelden die als ongeschikt bevonden kunnen worden voor jonge kinderen.
Deel
Podcast
:
Podcast
:
Conversation:
Boekhorststraat 125
2512 CN Den Haag
Nederland
Tel: (+31) 070 212 58 60
(10 tot 18 uur, maandag tot en met vrijdag)
Bekijk voor meer contactinformatie onze contact-pagina.
Openingstijden tijdens tentoonstellingen:
Donderdag: 13:00 – 21:00
Vrijdag: 13:00 – 18:00
Zaterdag: 13:00 – 18:00
Zondag: 13:00 – 18:00
Tijdens de feestdagen zijn we open op:
Goede Vrijdag: 29/03
Bevrijdingsdag: 05/05
Hemelvaartsdag: 09/05
We zijn gesloten tijdens:
Paaszondag: 31/03
Pinksteren: 19/05
Kerstavond: 24/12
Bekijk ons Programma.
Social media:
Facebook
Instagram
Soundcloud
LinkedIn
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg updates over nieuwe projecten.